פרויקט גרנדיוזי: מרכז תחבורתי משולב בראשון לציון

צבי טסלר No Comments on פרויקט גרנדיוזי: מרכז תחבורתי משולב בראשון לציון

על פי חזון שרת התחבורה מירי רגב: מרכז תחבורה משולב ("האב") חדש יוצא לדרך. מדובר בעידן תחבורתי חדש במרחב ראשון לציון, והוא עובר במסגרת אישור התכנון הרעיוני למרכז תחבורה משולב ומתקדם ברחוב משה דיין, שיכלול חיבוריות וקישוריות לכל אמצעי התחבורה במרחב

צילום: חברת נתיבי איילון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון ובשיתוף עם עיריית ראשון לציון, מינהל התכנון, רכבת ישראל ונת"ע, גאים להכריז על סיום שלב התכנון הקונספטואלי של מרכז התחבורה המשולב ברחוב משה דיין בראשון לציון, שישרת כ-50 אלף נוסעים ביום וכ-11 מיליון נוסעים בשנה.

מרכז התחבורה המשולב ("האב") והמתקדם הוא ציון דרך חשוב בקידום יישום חזונה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב, של תפיסה תחבורתית מרחבית ורב תחומית שבליבה מרכזי תחבורה משולבים.

עלות ההקמה של המרכז החדש צפוייה להגיע למאות מיליוני שקלים. המרכז יספק לנוסעים מגוון שירותים ושילוב אופטימלי של פתרונות תחבורה, תוך הבטחת מעבר נוח ומהיר ביניהם. המרכז יאפשר הגעה נוחה ברגל, באופניים ובאמצעי מיקרו מוביליטי (אופניים וקורקינט חשמליים), וכן הורדת ואיסוף נוסעים ברכב פרטי. המרכז יציע קישוריות מיטבית בין כל אמצעי התחבורה הציבורית: אוטובוסים ומוניות, רכבת ישראל והרכבת הקלה של גוש דן. המרכז ייצור מרחב ציבורי המותאם להולכי רגל, ויכלול חיבור נוח למוקדי התעסוקה ולאזורי המגורים שסביבו.

כעת, לאחר אישור התכנון הקונספטואלי העקרוני, ניתן לצאת לשלב הבא הכולל קידום תב"ע (תוכנית בניין עיר), בהתאם לעקרונות שנקבעו במסגרת התכנון ואושרו ע"י פורום הפרויקט בהובלת משרד התחבורה. התכנון משלב תחנות של רכבת ישראל, הקו הירוק והאדום המבוצעים בידי נת"ע, והקו החום שבתכנון נתיבי איילון.

ה"האב" התחבורתי יכלול כיכר עירונית מרכזית חדשה מעל נתיבי איילון, שעליה יוקמו כלל תחנות התחבורה הציבורית במרחב, ובהן תחנות הקו האדום והקו הירוק של הרכבת הקלה, תחנת הקו החום ותחנת רכבת ישראל. הכיכר תקושר לאזורי התעסוקה והמגורים הסובבים באמצעות שלושה גשרים להולכי רגל ורוכבי אופניים. הכיכר תייצר מרחב ציבורי מוטה הולכי רגל, תייעל ותקצר את המעבר בין אמצעי התחבורה הציבורית, ותאחה את המרקם העירוני תוך יצירת רציפות וקישוריות בין אמצעי התחבורה הציבורית לבין שימושי הקרקע הסובבים, לצד יצירת מוקד עירוני- תחבורתי בר קיימא.

מרכז התחבורה המשולב "משה דיין" הוא הדרומי מבין מרכזי התחבורה במטרופולין תל אביב, ומהווה נקודת מפגש בין מסילת רכבת ישראל, הקו האדום והירוק, הקו החום ומערכת אוטובוסים עירונית ובינעירונית. סביבת המרכז מצויה בתנופת פיתוח נרחבת ותהפוך כבר בשנים הקרובות למרכז תעסוקתי משמעותי במרחב, המשלב לצידו מגורים, פנאי ונופש.

מתחמי התחבורה המשולבים מספקים הזדמנויות תחבורתיות ועירוניות רבות ומטרתם לספק את הקישוריות הטובה ביותר בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים ולאפשר שילוב ומעבר נח ויעיל בין מערכות תחבורה שונות.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "תפיסת התחבורה המרחבית שאני מקדמת מבוססת על מתחמי תחבורה משולבים, האבים, המקשרים בין כל אמצעי התחבורה בסביבת ההאב, במרחב האזורי ולכל חלקי הארץ. ה"האב" מספק שילוב ומעבר נוח ויעיל בין מערכות התחבורה השונות, וכך.מאפשר לכל נוסע לתכנן לעצמו את השילוב המתאים לו."

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "ראשון לציון נמצאת בתנופת פיתוח אדירה בכל התחומים, וה'האב' החדשני הוא עוד שלב במהפכת התחבורה שצפויה לשנות את פני העיר ולהפוך אותה למטרופולין העסקים, הפנאי והתעסוקה של ישראל. ה'האב' צפוי לשפר דרמטית את הנגישות התחבורתית בעיר, להפחית את העומס בכבישים ולשפר את איכות החיים של התושבות והתושבים שיוכלו לבחור כיצד להתנייד ממקום למקום בקלות וביעילות. כל מהפכה טומנת בחובה גם אי נוחות עבור התושבים, אבל בעוד מספר שנים, ראשון לציון תהפוך להיות העיר הכי מתקדמת ונגישה תחבורתית לתושביה".

מנכ"לית חברת נתיבי איילון, אורלי שטרן: "סיום השלב הקונספטואלי ותחילת התכנון הסטטוטורי של מרכז התחבורה המשולב משה דיין בראשון לציון מהווה ציון דרך חשוב בקידום יישום החזון התחבורתי של משרד התחבורה, המבוצע על ידי חברת נתיבי איילון. ה"האב" התחבורתי תוכנן בקונספט חדשני, ומשלב מספר אמצעי תחבורה ויוצר סינרגיה מוצלחת של מסחר, עסקים, מגורים, תעסוקה ופנאי, לבין עירוניות מתחדשת לרווחת הולכי רגל, רוכבי אופניים ונוסעי התחבורה הציבורית. אני רוצה להודות לפורום שהוביל משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, שהיו שותפים לו: עיריית ראשון לציון, לשכת תכנון מחוז מרכז- מינהל התכנון, רכבת ישראל ונת"ע, על קביעת העקרונות שלפיהם תוכנן המרכז פורץ הדרך, שיטיב עם כלל משתמשי הדרך".



0 תגובות